Pomedytuj
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
1

Medytacja

sztuka podnoszenia jakości życia

Człowiek może więcej niż się powszechnie wydaje. Żyjemy jednak w tak szybkim tempie i zewsząd otacza nas nadmiar informacji, że przy okazji gubimy istotę życia. Efektem tego jest narastający stres, zmęczenie i brak motywacji do jakiegokolwiek działania. Nigdy wcześniej tyle osób nie cierpiało z powodu problemów psychicznych i emocjonalnych. Lekarstwem na taki stan jest medytacja i ten fakt potwierdzają liczne badania naukowe. Wystarczy też posłuchać osób, które medytują, jak medytacja zmieniła ich życie… na lepsze. Jej zbawienny wpływ nie tylko na psychikę, ale i na cały organizm okazuje się nie do przecenienia. To niezbędny etap rozwoju człowieka, często istotny element trwałej przemiany. Zacznij tylko medytować, a zobaczysz, że z osoby pełnej lęków, złości czy mocno zestresowanej staniesz się osobą zrównoważoną, kreatywną i optymistycznie patrzącą na świat.

Nie ma w tym magii, ale taką moc ma mózg człowieka. Trzeba jednak o niego zadbać. Na pewno myjesz codziennie zęby, aby były czyste i zdrowe. Zadbaj też o swój umysł, a szybko poczujesz pozytywne zmiany. Nie obawiaj się, że jeszcze możesz nie wiesz, jak zacząć medytować. Zapraszam Cię na mój kurs medytacji [link], na którym poznasz podstawy medytacji i dowiesz się więcej, na czym polega medytacja. Poprowadzę Cię krok po kroku do cudownego świata medytacji. Jednak przede wszystkim zrób ten pierwszy krok i odważ się na medytację.

Medytacja

zainwestuj się w siebie

Może się jeszcze zastanawiasz, co daje medytacja. Czas na medytację nigdy nie jest czasem straconym. Zobaczysz, że inwestując w praktykę medytacji tak naprawdę inwestujesz w siebie, w swój rozwój i to w każdym obszarze życia. Medytacja ma dobroczynny wpływ nie tylko na psychikę i emocje, ale nawet na zdrowie fizyczne. Myślisz, że nie znajdziesz wolnej chwili, aby codziennie medytować, ponieważ grafik masz wypełniony po brzegi. ły. Przede wszystkim jednak uczy spokoju i dokładności. Zobaczysz, że zdążysz ze wszystkim, bo już nie będziesz tracić czasu na błahostki. Nauczysz się rezygnować z zapychaczy czasu i zamiast przeglądania Instagrama poświęcisz pół godziny na medytację. Można wręcz powiedzieć, że medytacja jest koniecznym elementem higieny życia.

Medytacja

więcej niż relaksacja

Medytacja jest wyjątkowo skuteczną formą radzenia sobie ze stresem, ale jej prawdziwe doświadczenie oznacza dużo więcej niż zwykłą relaksację. Dlatego też jej efekty są znacznie bardziej satysfakcjonujące. Szczególnie w przypadku polecanej przeze mnie Medytacji Transcendentalnej doświadczasz głębszego stanu odpoczynku nie tylko w porównaniu ze zwykłym relaksem, ale także ze snem. Jednocześnie spada poziom hormonów stresu, a podnosi się poziom hormonów szczęścia. Stąd poczucie wewnętrznego spokoju, harmonii, odprężenia i zarazem autentycznej radości. Co więcej, pomiary koherencji fali mózgowej EEG wykazują maksymalny rozwój mózgu

Medytacja uspokaja i to na tyle skutecznie, że u weteranów wojennych cierpiących z powodu zespołu stresu pourazowego zaobserwowano bardzo dużą poprawę stanu zdrowia, jeżeli praktykowali Medytację Transcendentalną (przeczytaj artykuł na temat wpływu TM na obniżenie PTSD).


Co jeszcze daje medytacja?

Osoby medytujące wykazują większą odporność na wszelkie bodźce zakłócające tok myślenia. W efekcie pamięć jest lepsza. Coraz więcej badań dowodzi, że medytacja zmienia budowę układu nerwowego – przybywa więcej szarych komórek, ale również istoty białej, a więc połączeń pomiędzy neuronami w mózgu. Oznacza to, że mózg wolniej się starzeje i ma możliwości odbudowy. To odkrycie jest ważne w kontekście radzenia sobie z demencją, ale medytacja może też stanowić skuteczne narzędzie rehabilitacyjne dla osób po udarach mózgu czy dotkniętych choroba Alzheimera. Co więcej, naukowcy z Medical College of Wisconsin dowiedli, że osoby praktykujące Medytację Transcendentalną są mniej narażone na ryzyko udaru i zawału serca. Medytacja zatem sprawdza się również jako forma profilaktyki chorób.

Jak zacząć medytować

medytacja dla początkujących

Jeżeli chcesz medytować, to przede wszystkim nie szukaj żadnych wymówek. Nie martw się, że masz problemy z koncentracją, ponieważ dzięki medytacji one przeminą. Nie przejmuj się, że przez głowę przebiega rozpędzone stado myśli, ponieważ nauczysz się z tym radzić. Nie krytykuj siebie, jeżeli coś nie wychodzi, ponieważ medytacji też trzeba się nauczyć. Nie wstydź się swoich emocji czy lęków. Staraj się jednak, aby medytacja stała się codziennym rytuałem, jak mycie zębów. Ciesz się z każdego efektu – podziękuj sobie za to, że chcesz zmienić siebie na lepsze.

Na pewno też zastanawiasz się, jaka pozycja do medytacji jest najlepsza. Tak naprawdę każdy powinien znaleźć optymalną pozycję właśnie dla siebie. Nie musisz medytować w pozycji kwiatu lotosu, jeżeli tego nie potrafisz. To dość trudna pozycja do medytacji i rzadko się zdarza, aby osoba początkująca była w stanie w ten sposób siedzieć. Dlatego przyjmij taką pozycję, która pozwoli Ci się odprężyć. Ciężko poddać się medytacji, kiedy pojawia się ból fizyczny.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia, to poszukaj osoby do wspólnej medytacji. Może uda się namówić do tego kogoś najbliższego – partnera, rodzeństwo, przyjaciela. Razem zawsze jest łatwiej, tym bardziej że można wymienić się wrażeniami, doświadczeniami i jednocześnie wzajemnie się motywować.

Pamiętaj, że medytować każdy może. Nie ma ograniczeń wiekowych, więc zapraszam do świata medytacji.

Tradycja wiedzy

Ut sodales, dictum sit amet elit. Nullam imperdiet nec, scelerisque eu, odio. Morbi orci. Integer lorem dapibus aliquam turpis. Integer id leo eu urna. Nulla pellentesque sagittis mi. Pellentesque habitant morbi tristique id, elit. Curabitur tincidunt lorem, sit amet metus nisl nulla ipsum ante, in erat fermentum eu, aliquet nulla, convallis nec, pharetra nec, congue odio lobortis volutpat. Nunc et nunc sem, posuere mattis metus nec nisl. Sed fringilla sed, ullamcorper orci luctus eu, wisi. Morbi egestas, dapibus ac, cursus aliquet. Quisque vehicula libero. Etiam varius, nisl a blandit justo, hendrerit id, ullamcorper in, ewaornare eleifend in, ante. Integer id.

Dowiedz się więcej

Blog

8 korzyści z medytacji – poznaj je i zacznij medytować
22 lipca 2021

8 korzyści z medytacji – poznaj je i zacznij medytować

Kategoria:

Jakie są zalety medytacji, czy naprawdę warto zacząć medytować? Właśnie takie pytania zadają zawsze ci, którzy zastanawiają się nad sensem rozpoczęcia medytowania. Pytania jak najbardziej zasadne, ponieważ zawsze dobrze znać sens podejmowania jakiejś aktywności. Oto 8 najważniejszych korzyści z medytacji.

Więcej...
Dlaczego warto medytować?
20 maja 2021

Dlaczego warto medytować?

Kategoria:

Korzyści z medytacji jest całkiem sporo. Niektóre wydają się oczywiste. Z kolei inne mogą nieco zaskakiwać. Jednak wszystkie, o których będzie mowa poniżej, są udowodnione naukowo.

Więcej...
Medytacja – naturalny sposób na stres nie tylko w pandemii
20 maja 2021

Medytacja – naturalny sposób na stres nie tylko w pandemii

Kategoria:

Stres nie wpływa pozytywnie na organizm człowieka. W okresie pandemii jest to szczególnie odczuwalne. Kiedy czujesz, że coraz gorzej radzisz sobie z codziennymi obowiązkami, a przy tym pojawia się wyczerpanie psychiczne, to znak, że musisz poznać zalety medytacji… Oczywiście po to, aby zrozumieć, dlaczego warto medytować.

Więcej...